Ideaalkeeks ja maagiline 100 000

Vahepeal õnnestus mul küpsetada Ideaalne Keeks. Et sellist asja juhtub minuga veel harvemini kui viimasel ajal kuuvarjutusi, siis ma lihtsalt pean teiega jagama – palun!

Kasutasin ämma nippi – küpsetada madalal kuumusel, aga kaua. Kannatlikult! Algul pea tund umbes 180ga, ja siis veel 150 lähistel veidi jumet juurde, kuni enam ei võdisenud ja hakkas vaikselt vormist lahti laskma. Minu odavake (kuid siiski konvektoriga) elektriahi, kahtlustan et, tegelikult päris õige numbrini välja ei kuumene ka.

Saigi keeks nagu peab. Ei vajunud alla. Ei kõrbenud ära. Vesine plönn ka ei jäänud. Sellline isuäratavat värvi ning peos pehme ja suus õrn. “Nagu käsn” ütles Teispool tunnustavalt (Teispool on suur keeksisõber). Sponge cake ongi ta nimi inglise keeles ka, kuigi egiptlased ütlevad hoopis: English cake.

Anyway, vahepeal nimelt sai märkamatult ületatud 100 000 lugeja piir mu blogis, vististi umbes juunikuu viimasel päeval. Olgugi see kook siis pühendatud kõikidele neile, kes selle saja tuhande sisse kuuluvad, mõned ilmselt väga-palju-kordselt, ja mõned vähem aga siiski.

***

Mul oleks nüüd ühte ilusat saledat keeksivormi vaja. Või hoopis muffinsite vormi?

2 thoughts on “Ideaalkeeks ja maagiline 100 000

  1. On vist blogide hapukurgikuu – isegi keeksiretseptid lähevad kaubaks! 🙂 Mina nüüd pole küll miski koduhaldjas, et minu kooke kopeerida, rohkem selline kobakäpp-õnneseen. Aga kade ka ei ole, ma arvan ma keekse küpsetan harilikult nii, et toksin guuglisse sõna “keeks” ja vaatan, mis tuleb. Mul pole isegi seda retsepti arvutisse kopeeritud, mida ma heade retseptidega muidu vahel teen. Ja üldse kõige lihtsam on segada lihtsalt silm ajärgi samas koguses mune, suhkrut, võid ja jahu, küpsetuspulbri lisamine on maitseasi (ilma ei kerki nii väga aga jääb mahlasem ja tugevama maitsega).

    Aga juhuslikult leidsin üles need viimased kaks linki. Pildi peal on nimelt see maailma kõige lihtsam keeks, kui silma järgi segada ei julge, siis üks retsept on siin:
    http://www.toidutare.ee/retsept.php?id=4630
    3 -4 tk Muna
    1.5 dl Suhkur
    2 dl nisujahu
    150 g Margariin
    noaotsaga Sool
    SOOVI KORRAL
    Rosinad
    Pähklid

    Klopi munad suhkruga vahtu, lisa jahu ja sulatatud-jahutatud margariin.
    Küpseta keeksivormis 200 kraadi juures 30-40 minutit (kuni kuldkollane ja seest küps).

    Kuid kui mul oleks siin toorjuustu käepärast, siis tegelikult tahaksin väga proovida hoopis sellist keeksi:
    http://kokkama.blogspot.com/2010/03/lihtsa-maitsega-eriline-keeks.html

    Head keeksitamist!
    Minul aga on nüüd retseptide juurde ka uued trendikad keeksivormid, selle kohta tuleb kohe uus lugu üles. 😉
    .

Lisa kommentaar

